בס״ד

בחירת דלתות לבית ותחזוקתן

מורשה רב-בריח ומולטילוק

הדבר ראשון אותו אני ממליץ לקחת בחשבון הוא כמובן הביטחון האישי. אני תמיד ממליץ לבחור בדלת שתוכל לספק אבטחה ברמה המרבית ביותר.

המאפיין העיקרי והחשוב ביותר של דלת רב בריח הוא מנגנון הנעילה המשוכלל שלה. מנגנון הנעילה של דלת הרב בריח הוא מהמשוכללים כיום בעולם, בגלל שהוא מורכב ממספר רב של בריחים.

למעשה: שבעה בריחים, הפועלים באותו זמן הנעילה או פתיחת הדלת לכיוונים שונים. כמובן שזה אמור להיות מותאם למשקוף הדלת.

צורת הנעילה הזו גורמת לדלת לעמוד בתנאי לחץ של פריצת דלתות. כמנעולן בראשון לציון (זהו אחד מאזורי העבודה שלי כפורץ מנעולים בנוסף להיותי גם מנעולן באשדוד) חשוב שהדלת תהיה בעלת צילינדר איכותי מוגן פריצה.

אז איך בוחרים דלת?

חשוב לבחור בדלת שעשויה מחומרים איכותיים וחזקים עד כמה שאפשר וכמובן לא כבדים. אחרת זה יגרום לבעיות בדלת בזמן שנטרוק אותה מספר רב של פעמים.

חשוב שהדלת גם תהיה חסימה עד כמה שאפשר לרעש מבחוץ. רק לאחר התקיימות תנאים אלה, כדאי לעבור לשלב העיצוב של הדלת, שכמובן כל אחד יבחר לפי טעמו האישי.

איך לבחור דלת?
איך לבחור דלת?

טיפ חשוב מאוד לשמירת הדלת

כמו ששומרים על הרכב ועל חפצים יקרי ערך, כך גם רצוי וכדאי לדעת כיצד לשמור על כל דלתות הבית. רצוי לבדוק ולתחזק את הדלת אחת ל 3 חודשים ע"י ניקיון ובקרת תקינות המנעול. זה יחסוך כסף רב על החלפה או שירות תיקונים ואפילו צורך בהחלפה של הדלת.

שמירה על דלתות עץ

אלו הדלתות הפגיעות ביותר בגלל שהם נמצאות תחת שמש חזקה וגשם. המים עלולים לנפח את העץ ולהוביל לתקלות בסגירת המנעול, מה שיוביל בסופו של דבר להזמנת פורץ מנעולים.

על מנת לשמור על הדלת מפני פגעי הטבע, רצוי לצבוע אותן בצבעים מבודדים או צבעי לכה איכותיים.

עוד בעיה נפוצה אחרת שחשוב שנתייחס אליה היא הקלות הרבה בה יכולים לחדור לשכבות העץ שבדלת מזיקים שוני כמו טרמיטים, שניזונים מהעץ אשר נמצא בתוך הדלת.

את הטרמיטים האלו לא ניתן לראות תמיד מבחוץ ולכן, לרוב, מגלים את הנזק רק לאחר שהוא נוצר. כמו כן הם אוכלים גם את המשקופים.

פעולות נגד טרמיטים

בשלב בניית הבית חשוב מאוד להקפיד על הדברת טרמיטים. כמו כן, במקום משקופי עץ כדאי לדאוג להתקנת משקופי מתכת מיוחדים.

ניתן לדרוש זאת בזמן הזמנת הדלת. כך הטרמיטים יתקשו לחדור דרכם. במידה וכבר נגרם נזק, הדבר הכי טוב שניתן לעשות הוא להשתמש בשפכטל וצבע מתאימים.

כמובן פעולה זאת נעשית כדי לחסום את החורים שנוצרו. חשוב לדעת ולזכור בכל מקרה, אין להשתמש באירוסול. בטווח הקצר הטרמיטים אמנם רגישים אליו, אך בטווח הארוך הוא בדרך כלל גורם להם לצאת החוצה ולצערי מניסיון לא מדובר בפתרון לטווח ארוך.

ממש לפני סיום החלק הזה של המאמר, אם מסיבה כלשהי בחרתם דווקא בדלת עץ רגילה או מעוצבת לכניסה לבית שלכם, רצוי להתקין מעליה גגון או פרגולה להגנה מפני פגעי מזג האוויר.

דלתות כניסה מפלדה

אמנם הם עמידות יותר מדלתות העץ מהחומרים שהם עשויים, אך כמו כל דבר גם עליהן יש לשמור באופן תמידי, רצוי בעיקר לצפות אותן נגד חלודה מדי פעם.

את החומר אפשר לקנות בכל חנות לחומרי בניין. אני כרגע מתייחס לדלתות במיוחד אם הן משמשות בתוך דלתות כניסה לבית, וחשופות ללחות, רטיבות, גשמים וכל פגעי מזג אוויר אחרים. כמו כן, גם במקרה זה כדאי להשקיע בתחזוקה ע"י ניקוי במטלית לחה או חומר כימי מיוחד המות

עץ או פלדה?
עץ או פלדה?

אם לפי שיטת הייצור המסוימת של הדלת והאיכות שלה.

מומלץ ואף רצוי תמיד לקרוא את הוראות היצרן של הדלת שבחרתם או לבקש ולא להתבייש כאלו במידה והן לא מצורפות לתעודות הרכישה או תעודת האחריות.

הקפידו על הדברים הבאים:

הסתכלו היטב על מנעול הדלת. אם זיהיתם סימני פריצה כגון שקעים בין הדלת לקיר, או נזק שנגרם למנעול שנראה שלא היה בעבר.

אין צורך להיכנס לפאניקה מיותרת, אבל בהחלט בזמן זה אפשר לשקול התקנת אמצעי מיגון נוספים טובים ואיכותיים יותר בתוך הבית כגון:

מערכת אזעקה פנימית משוכללת, להתקין מנעול נוסף בדלת או לשדרג את המנעול הקיים. שלא תטעו: למרבה הצער במדינת ישראל, האמת העגומה והמצערת היא כי כיום אין כמעט יישוב או עיר בארץ שלא חשופים לפריצות.

למה לבחור בנו ?

מקצועיות

אנו דוגלים במתן שירות מקצועי ללקוחות שלנו 24/7

אמינות

אצלנו תקבלו שקיפות מלאה לפני תחילת העבודה ועד סיומה - ללא עיגול פינות

מחיר

אנו מספקים ללקוחותינו שירות ברמה הגבוהה ביותר במחיר נוח לכל כיס

לקוחות ממליצים

צחי
צחי
Read More
מוטי הוא מקצוען, נתקעתי מחוץ לרכב ב 3 בלילה בתל אביב, כאשר עמה מנעולנים לא ענו לי ולא רצו להגיע לאיזור. בשיחה מוטי היה נעים ושירותי וגם הרגיע אותי ובאמת הגיע תוך 19 דק׳ שלא נדבר על המחיר המעולה, תודה רבה מוטי היקר!
גילי
גילי
Read More
אני יכול לספר שמהרגע שהתקשרתי ועד להחלפת הצילינדר התזמון היה מהיר מאוד ומקצועי מאוד. מוטי הגיע בזמן והסביר לי שחייב להחליף את הצילינדר ובסוף העבודה לקח מחיר הוגן מאוד.
עדי
עדי
Read More
אני מרוצה מאוד מהבחירה במוטי. אחד מבעלי המקצוע הכי טובים שיצא לי לפגוש לאחרונה. הוא המנעולן של המשפחה שלנו ובאמת אחד הטובים שיצא לי לפגוש
Previous
Next